ezeket gondolom mostanában

Kulturzaj

Kulturzaj

A könyves blogger, aki utált olvasni

Ismerkedő körök

2019. május 03. - Kovács Heni

Sziasztok, olvasók! 

Én Heni vagyok, ez pedig itt a Kulturzaj, a könyves-kulturális ízléscsatornám (fúj, ez az ízléscsatorna úgy hangzik, mint valami fura belső szerv, na mindegy). Ez az első első bejegyzés, örülök, hogy itt vagy, és ezt olvasod, mert ez azt jelenti, hogy van egy kis értelme 2019-ben blogot indítani. 

Volt már pár nekifutásom, és utána is néztem pár dolognak, hogy is kell csinálni. Tudományos kutatómunkám során ha valamit, egy dolgot mindenképp megállapítottam a különböző könyves blogok, vlogok, honlapok böngészése közben: mindenki csinál 25-ös listát a teljesen random könyves szokásairól. Úgy tűnik, hogy ez egy bevált recept. És mivel még nem ismerjük még egymást és jó gyerek vagyok, ezért itt az én 25 könyves tényem, amit senki sem kért, senki sem várt, szívesen!


1. Gyűlöltem olvasni. Úgy nagyjából 10 éves koromig.
Vannak olyan emlékeim, hogy a konyhaasztalnál, anyukám felügyelete mellett sírva olvasom a Vukot, szegény Matula bácsi sem feltétlenül érdemelte meg válogatott jókívánságaimat, de a Kincskereső kisködmönnek mondjuk sosem fogom elfelejteni azt a traumát, amit okozott.
Kilenc éves voltam, amikor karácsonyra kaptam két könyvet, utolsó esélyként: a Harry Potter első két részét. Most is emlékszem, milyen érzés volt először elmerülni egy történetben úgy, hogy teljesen magába szippantott, hogy minden más megszűnt körülöttem. Azóta is végtelen rajongással tölt el minden, aminek köze van a Harry Potterhez, én vagyok az a nyomi, akinek minden gagyiságot el lehet adni HP címszóval. No shame in my game.

2. Na jó, szóóóóval... volt egy Twilight-korszakom. Ne beszéljünk róla, hála Istennek a harmadik könyv után lejöttem a cuccról. Egyébként a Twilight tipikusan olyan dolog, amiért nem bélyegzek meg másokat, magamat viszont elkergetem egy walk of shame-re. Nem úgy, hogy a Szürke ötven árnyalatával kapcsolatban, mert ott mindenkit elkergetnék egy walk of shame-re, aki nem ökológiai katasztrófaként értékeli a Szürke-könyvek létezését.

3. Sosem hallgattam még hangoskönyvet. Nem hiszem, hogy az olvasáshoz hasonló módon tudnék fókuszálni a történetre, túl felszínesnek érzem az szöveghez való kapcsolatomat ebben a formában. Idegenkedem a műfajtól, de azért szeretném, ha valaki meggyőzne az előnyeiről.

4. Tinikoromban nagyon sok klasszikust olvastam, most pedig magamhoz képest sok YA könyvet olvasok. Gyanús, hogy egy fordított univerzumban élek.

5. Sokáig durván impulzus-könyvvásárló voltam. Most már kezdem tudatosabban megválogatni a könyves vásárlásaimat, már nyomaszt a sok olvasatlan könyv a polcomon.

6. Ismeritek azt a mondást, hogy ne a borító alapján ítéld meg a könyvet? Na, az én impulzusvásárlásaimat nem igazán ez az elv jellemzi. Rengeteg gyönyörű, de szörnyen rossz könyv van a polcomon.

7. A kemény- és a puhakötés közti örök harcban én a puhakötés mellett szállok csatába.

8. A könyvsorozatok nem a kedvenceim, ugyanis nagyon könnyen elvesztem az érdeklődésemet, főleg, ha évek telnek el két kötet megjelenése között.

9. Gond nélkül félbehagyok könyveket, ha nem győznek meg arról, hogy érdemes folytatni. Túl sok könyv, túl kevés idő.

10. Nincs kedvenc könyvem, nincs kedvenc szerzőm, és nincs kedvenc műfajom sem. Könyves mindenevő vagyok, de nagyon válogatós.

11. Borzasztóan taszít, ha egy könyv borítójára innen-onnan idézett, grandiózus jelzőket használó szövegeket tesznek ajánlóként. Köszi, majd én azt eldöntöm, mennyire brilliáns az a könyv.

12. Egyszer sírtam könyvön, a Harry Potter 5. részének végén. Gondolom, érthető.

13. Ha az ágyban olvasok, 5 perc után mélykómába esek, ez valami reflex lehet.



14. Nem szoktam újraolvasni, csak a legnagyobb kedvenceimet. Megint: túl sok könyv, túl kevés idő.

15. Nem tudok olvasni, ha beszélnek körülöttem, ha megy a tévé, vagy olyan zene szól, aminek értem a szövegét, ezért van egy instrumentális playlist a Spotify-omon, és mindig bedugom a fülem, ha emberek közt olvasok. Viszont utazás közben semmi gondom sincs az olvasással.

16. Nagyon szeretek fanartokat, montázsokat keresni Pinteresten és Tumblr-en a kedvenc friss olvasásaimhoz.

17. Annak ellenére, hogy nem szeretek zenét hallgatni olvasás közben, egy könyv olvasása alatt és után imádok playlisteket készíteni hozzá. Ezt majd nektek is megmutatom később!

18. Mindig, mindenhol van nálam könyv, nem számít, hogy akarok-e olvasni, vagy sem. Csak a biztonság kedvéért.

19. Az előző ponthoz kapcsolódva: a Kindle jelentősen megkönnyítette az életem, nagy e-book rajongó vagyok. Könnyű, egyszerű, és bárhol, bármikor olvashatom azt, amihez csak kedvem van.

20. Nem olvastam még fan fictiont.

21. Nagyon hullámzó az olvasói teljesítményem, van, mikor le se tudok kattanni a könyvekről, van, amikor hetekig, hónapokig nem nyúlok könyvhöz, és más formátumokban élem ki a történetéhségemet, de nekem ez így okés.

22. Titkos vágyam, hogy legyen egyszer egy csodás kis könyvesboltom, ahol a legfinomabb kávét és kakaót ihatod válogatás közben, és még király lemezeket is találhatsz.

23. Nagyon nagyon, nagyon nehezen viselem a romantikus könyveket.

24. Régen egy kezemen meg tudtam számolni azokat az embereket, akiknek hajlandó voltam könyvet kölcsönadni. Ma már teljesen elengedtem ezt a dolgot és simán odaadok majdnem bármit, nem is tartom feltétlenül számon, hiszen úgysem olvasok újra könyveket.

25. Magyar szakot végeztem, ennél fogva elég sokat olvastam az egyetemre való felkészülés és a suli alatt is, de semmiképp sem akarok szakbarbár kontentet tolni itt, no worries. Sőt, nagyon szomorú leszek a sznoboskodó elefántcsonttornyos, fura emberektől, akik valójában azt se tudják, miről beszélnek, és csak azért járnak kulturális eseményekre, mert a fenszibb helyeken egész korrekt pogácsát és bort lehet kifogni. Basszus, csak szomorúbb lettem attól, hogy erről írok.



Ez volt a 25 könyves tény rólam, nem hiszem, hogy bármi különös lett volna benne, ami nem igaz 50 másik emberre – istenem, máris unalmas vagyok – de remélem, egy kicsit sikerült átadnom a könyves szokásaimból nektek, most pedig foglalkozzunk azzal, amiért valójában itt vagyunk és beszéljünk a könyvekről! De előbb még írjatok ti is a könyves szokásaitokról kommentben, beszélgessünk, meg minden!

Hamarosan újra jövök, addig is olvassatok sokat!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturzaj.blog.hu/api/trackback/id/tr2914795840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása