ezeket gondolom mostanában

Kulturzaj

Kulturzaj

Az otthoni tisztasághoz nem kell vegyészi végzettség

Munkácsi Brigitta: Levendula és ecet

2020. december 03. - Kovács Heni

Vannak olyan életszakaszai az életünknek, amikor nagyobb hajlandóságot  mutatunk a változásra. Ez valószínűleg különösen igaz azokban az élethelyzetekben, amikor egyébként úgy érezzük, megfagyott az idő, és nem mozdulunk semerre. Mondjuk azért, mert a négy fal közé vagyunk zárva. Ilyenkor tudatosul bennünk igazán, mi vesz minket körül és mi az, ami igazán fontos az életünkben. És persze ilyenkor egészen új távlatai nyílnak a vállalkozókedvnek - elkezdjük megkérdőjelezni az eddigi folyamatainkat és alternatívákon gondolkodni. Én példáaul sosem gondoltam volna, hogy egyszer még illóolajokat fogok méregetni és szódabikarbónát adagolni, hogy otthoni takarítószereket készítsek, és láss csodát! Megtörtént.  

Először egy barátnőmtől hallottam arról, hogy a vegyszermentes háztartási praktikák valójában működnek. Természetesen addig is tudtam, hogy vannak, akik maguk készítik a tisztítószereket, láttam is itt-ott a neten a recepteket, de hogy a házi tényleg felveszi a versenyt hatékonyságban a boltival  - erősen kételkedtem benne. Aztán a barátnőm egyre többször számolt be arról, hogy fokozatosan mindent felvált természetes alternatívákkal, amelyekkel - teljes meglepetésemre - szintén tiszta környezetet lehet teremteni. Aztán jött a karantén, meg a második hullám, és úgy voltam vele, hogy vagy most, vagy soha - kezdjünk el kísérletezni! 

De persze mint rendes könyvmoly, nem a neten keresgéltem, hanem olyan könyv után néztem, amiben mindig megtalálom majd azt, amit keresek - legyen szó légfrissítésről vagy WC-tisztításról. Ekkora bukkantam rá Munkácsi Brigitta Levendula és ecet című könyvére, épp a megjelenés körül, tehát igazi "jó időben jó helyen" típusú egymásra találás volt a miénk.

Az egyébként tényleg gyönyörűen kivitelezett kötetnek nagyon nagy várakozással estem neki, és egyáltalán nem csalódtam. Ezen a könyvön látszik az alaposan átgondolt szerkesztés, a receptek mögötti tapasztalat és a teljesség igénye. A Levendula és ecet átfogó gyűjtemény, ami a lakás minden egyes területére kitér, konkrétan majdnem mindenféle bolti tisztítószert házira cserélhetünk a könyv segítségével. Hatalmas plusz pont, hogy azoknak is egyszerű kiigazodni a recepteken, akik teljesen vakon indulnak neki a témának (lásd: jómagam): egyrészt nagyon egyszerű receptekről van szó, alig néhány hozzávalóval (nem, nem kell vegyészi végzettség a házi tisztítószerek elkészítéshez, és az alapanyagok java egyszerűen beszerezhető), másrészt az elkészítés módját mindenhol kellő részletességgel taglalja, sőt, használati tippeket is kapunk, ami extra plusz pont. 

kkk.PNG

Most, hogy már az alaprecepteket  kb egy hónapja használom, nem is értem, miért nem csináltam ezt korábban. Mármint, még akkor is, ha valakit a környezeti hatások hidegen hagynak, akkor is olyan szinten sok pénzt lehet hosszú távon megtakarítani ezzel a módszerrel, hogy tényleg mindenkinek megéri belevetni magát a házitisztítószer-készítésbe. De a legfontosabb tényleg az, hogy egyszerre kíméljük meg a pénztárcánkat, az egészségünket és a bolygót is, ha kicsit aktivizáljuk magunkat, és néhány egyszerű takarítószer-receptet megvalósítunk. 

Egyébként nekem személyes kedvencem a légfrissítő keverék (azt aztán tényleg nem tudtam volna elrontani), a rozmaringos-levendulás szőnyegtisztító sampon pedig konkrétan életet mentett. Mióta tudom, hogy a receptek tényleg működnek, azóta több kézen is megfordult már, és örülök neki, hogy mások is hasznát veszik. Remélem, ez alapján ti is belenéztek majd! :)

  

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturzaj.blog.hu/api/trackback/id/tr7316316608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása